Busy Bessy Creatief

Totaal aantal pageviews

woensdag 12 april 2017

Babyslofjes

De laatste tijd is mijn zus ook heerlijk aan het haken en vooral het babyspul vindt ze erg leuk om te maken.
Nu was ze op deze slofjes gestuit, maar ze liep een beetje vast in het patroon omdat ze ook nog niet zo lang Engelstalige beschrijvingen volgt.
We spraken dus gezellig een dagje af om o.a. samen te haken.


En natuurlijk haakte ik zelf de slofjes mee... En ik vond ze zò leuk dat ik ook nog een grijze variant probeerde, met iets dikker garen. Maar die vind ik toch wat tegenvallen ...


Toen m'n zus 's middags weer naar huis was, had ik zin om nòg meer slofjes te haken. Soms heb je gewoon behoefte aan een klein en overzichtelijk werkje.


De slofjes hierboven zijn gemaakt volgens dit patroon van Ashlee. Ik vind het hele leuke slofjes en zal ze nog wel eens vaker maken verwacht ik.


En tenslotte haakte ik nog slofjes in twee kleuren. Het patroon vond ik HIER.. Ze zijn superleuk en simpel om te maken!
Voorlopig heb ik weer een voorraadje om weg te kunnen geven...


28 opmerkingen:

  1. Beeldschoon! Wat een leuk werk lijkt me dat,
    groetjes
    Francisca

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een schatjes en ik was net op zoek naar een paar lieve slofjes dus dat komt goed van pas.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een schatjes zeg, dat kleine spul blijft altijd lief om te maken.
    Groet El

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Och, ik vind die eerste twee zó schattig! Heel mooi, wit of grijs, het maakt niet uit - heerlijk warme slofjes...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een liefjes! Zo leuk om iets persoonlijk te geven. Verwacht je veel baby's de komende tijd?
    groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Gezellig zo'n dagje met je zus lekker aan het handwerken,
    wat zijn het stuk voor stuk lieflijke slofjes geworden,
    zelf de tweede van dikkere wol die jijzelf wat vindt tegenvallen
    vind ik ook zeer geslaagd. Inderdaad zijn het erg leuke kadootjes.

    Groetjes,
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ze zijn allemaal leuk. Gezellig zo'n zussendag.
    Wat ik me wel afvraag: zouden die eerste slofjes wel goed aan de voetjes blijven zitten?
    Je zult het geloven of niet, maar hier staan ook weer nieuwe slofjes te pronken. Anderhalf paar intussen maar dan gebreid. En ik heb zin in nog meer slofjes!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Er moet nog een lintje door, maar dat had ik niet op voorraad...

      Verwijderen
  8. En bedankt voor de patronen! Ik ga er vast iets van maken, ik ben sinds kort oudtante :-)
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat leuk! Kan er weer aan beginnen want ik wordt weer omi voor de tweed keer. Ik ben een overgelukkige en zeer dankbare omi Dus gaan we even verder zoeken naar een mogelijk patroontje ...

    Lieve groetjes, Tinne

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Super, zo'n kleine, schattige cadeautjes voor nieuwe mensjes in je omgeving :-) Ik heb zo'n paar babydekentjes opzij liggen, maar deze slofjes nemen minder plaats in beslag, dus misschien moet ik ze ook eens proberen.
    Fijne dag , Sigrid

    BeantwoordenVerwijderen
  11. oh schattig die kan ik ook nog maken voor het kleinkind op komst :)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Schattig en erg leuk om te maken, gr.Hanneke

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een moppies... Het blijft leuk om te maken, dat kleine spul.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Echt heel leuk die slofjes. Vooral de laatste in twee kleuren vind ik leuk.
    Lekker stoer voor een jongetje :-)
    Nou maar hopen dat er veel mensen zwanger zijn in je omgeving, hier is het helemaal op, allemaal bejaarden haha!
    Groetjes,
    Floor

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ah, wat een mooie slofjes! Voor alle smaken voorradig, dat is echt handig! Nu nog voetjes die er in passen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hele leuke slofjes. Ik onthoud het. Heb binnenkort wat nodig.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ze zijn wel heel erg schattig, het is dat mijn kleintjes er al te groot voor zijn.
    Fijne paasdagen
    Manon

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Altijd schattig die kleine baby sokjes/slofjes.

    Lieve groet, dinaha en vrolijke Paasdagen.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Zo, ik kon eventjes bijlezen; gezellig!
    Wat leuk die nieuwe kijes en wat fijn dat je nu wél leuke buren hebt! Maar het meest moest ik glch wel lachen om Jochem/Hein! Geweldig dat DH aan de andere kant stond toe te kijken en wat grappig dat Hein ineens een hele leuke kater bleek te zijn. Ik hoop dat dit zo blijft, veel leuker voor dieren en mensen.
    Wat fijn dat je zo heerlijk woont!
    Salutations :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Schattig die kleine slofjes.
    Fijne Paasdagen.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat een schatjes, superlief! Ik krijg ook meteen zin om te beginnen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Leuke slofjes. Blijven vast ook veel beter zitten dan sokjes. Fijne paasdagen.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Ook weer even bijgelezen, leuke slofjes zijn het. En wat een verhaal over Hein. Hopelijk blijven jullie goede vrienden, is veel gezelliger en de katten wennen nu misschien ook aan elkaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Oooooohhhh... die twee kleuren laarsjes.... Ik ben verliefd!!
    Fijne Paasmaandag,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Schattig dat kleine spul en gezellig om samen met je zus te handwerken.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...