Busy Bessy Creatief

Totaal aantal pageviews

zaterdag 22 juli 2017

Combi deken

Begin juni liet ik jullie zien dat ik aan een nieuw dekentje was begonnen. Ik gebruik daarvoor een combinatie van patroontjes&steekjes uit de Mix 'n Match CAL 2016 en de Double Trouble CAL 2017.
Kort nadat ik met de groene deken (voor m'n schoondochter) was gestart, begon ik ook met een tweede deken. Die was bedoeld voor m'n schoonzus; zij kan wel een warme deken gebruiken.
Over de kleuren smoesde ik even met m'n broer en zo werd er gekozen voor dieprood, beige en crème.



Afgelopen woensdag kon ik de deken op haar verjaardag geven! Ontroerend om te zien hoe deze werd ontvangen ... Voor de kleine meid maakte ik er een knuffel bij, een klein schaapje uit het boek Gehaakte lappenpoppen van Sascha Blase-van Wagtendonk.
Laat ik nou geen foto gemaakt hebben van dat lieverdje..., jammer hoor.



Beide dekens zijn op dezelfde manier opgebouwd en ik heb de gekozen randen op een rijtje gezet.

1. Granny Stripe CAL 2016 week 1 (tussenpatroon Jolanda)
2. Puffsteek CAL 2016 week 2
3. Lange vasten CAL 2016 week 3
4. Lange vasten CAL 2016 week 4
5. Puffsteek CAL 2016 week 5
6. Granny Stripe CAL 2016 week 1
7. Ajour CAL 2016 week 6
8. Halve vastenvariatie - randpatroon met flapjes CAL 2017 week 2 - halve vastenvariatie
9. Ajour CAL 2016 week 6
10. Granny Stripe CAL 2016 week 1
11. Trechters CAL 2017 week 9



12. Granny Stripe CAL 2016 week 1
13. Bobbeltjes CAL 2017 week 17
14. Granny Stripe CAL 2016 week 1
15. Kabeltjes CAL 2017 week 18
16. Granny Stripe CAL 2016 week 1
17. Vlechtjes CAL 2016  week 7 en  week 8
18. Granny Stripe CAL 2016 week 1
19. Bloemenlussen CAL 2017 week 13
20. Granny Stripe CAL 2016 week 1
21. Reliëfraster CAL 2017 week 1
22. Granny Stripe CAL 2016 week 1
23. Kruissteekje CAL 2016 week 17
24. Fantasiepatroon CAL 2016 week 18
25. Kruissteekje CAL 2016 week 17.
26. Granny Stripe CAL 2016 week 1



De rand is weer gemaakt volgens de CAL van 2016, zie week 38 en week 39 (rand Jolanda)




En nu wil ik de groene deken ook maar snel afmaken. Het haakt lekker door omdat de patronen nog in m'm hoofd zitten.
Ik kan je wel vertellen dat het haken van dekentjes verslavend is hoor.
Voorlopig ben ik er ook nog niet van genezen. De grijze deken van de Double Trouble CAL 2017 is nog niet af, maar ik ben al wel een heel eind op weg. En dan ligt er nog de Mayflower deken en de Lossen&vasten deken om afgemaakt te worden.
Durf ik nog te vertellen dat er inmiddels twee nieuwe babydekentjes op staan?




31 opmerkingen:

  1. Wow wat een prachtige deken Elizabeth en ook een heel mooi cadeau om te krijgen. Ik snap heel goed dat je schoonzus er blij mee was. Zo iets moois, met liefde gemaakt is altijd fijn om te krijgen. Ik vind de kleuren ook heel mooi gekozen. Wat een werk om al die randen uit te zoeken maar zo is hij wel helemaal "Elizabeth" geworden. Daar kun je trots op zijn hoor. Groetjes, Annemarie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig geworden deze deken. Ben gek op donkerrood, vandaar dat ik dit echt een prachtdeken vind.
    Kan me voorstellen dat je een extra knuffel van je schoondochter hebt gekregen. Het schaapje is ook vast erg lief geworden.
    Groetjes,
    Floor

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ohhhhhhhh! Wat is deze mooi! En hij is ook nog eens mooi terecht gekomen. Made with love, dubbelop.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ah wat leuk om iemand te verrassen met zo'n mooie deken. wat een gaaf patroon heb jer er van gemaakt

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Geweldig Elizabeth, wat heb je hard gewerkt aan deze PRACHTIGE
    dekens, en leuk hoe je je eigen weg bent gegaan.
    Het is echt een schoonheid geworden en de kleuren met dat diepe rood
    vind ik zelf de mooiste. Wat een prachtig cadeau is het geworden.
    Kan me voorstellen dat je schoonzus daar heel erg blij mee is,
    je hebt er met zoveel liefde aan gewerkt en dat is voelbaar, MOOI.

    Lieve groetjes,
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat zal je schoonzus blij zijn met zo'n prachtige deken! Dat iemand zoiets moois voor je maakt, dat moet toch een heel fijn gevoel geven.
    Ik bewonder je hoor, wat een werk om zo'n deken te maken, maar ik begrijp ook wel dat het verslavend werkt.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een fantastisch mooi kado voor je schoonzus!! Ik kan mij haar reactie helemaal voorstellen. Prachtige kleuren zo bij elkaar en een heel mooie combinatie van randen!
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een mooie kleurencombinatie en fijn dat je schoonzus er zo blij mee is :)
    Maar de deken is dan ook prachtig geworden!! Je hebt je eign CAL de Elizabeth CAL
    Ik weet zeker dat er dames zijn die ook graag eenzelfde deken haken :)
    Ik ga mijn deken ook nog afmakn, ik moet nog even op garen wachten. Groetjes en veel haakplezier met je andere deken, Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wow! wat een gave deken! Mooie steken en mooie kleuren!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Prachtig! En wat ben jij met veel dekens bezig! Ik ben ook met veel dingen bezig en toevallig zit daar nu een klein dekentje bij :-)
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een juweeltje! Fijn dat het op zo'n goed adres is terechtgekomen.
    Ik vind je 'wasrek' nog steeds zo mooi! Het is helemaal op zijn plek in jullie tuin.
    Veel plezier met het verder haken van de groene deken.
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een juweeltje! Fijn dat het op zo'n goed adres is terechtgekomen.
    Ik vind je 'wasrek' nog steeds zo mooi! Het is helemaal op zijn plek in jullie tuin.
    Veel plezier met het verder haken van de groene deken.
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Gelukkig! Nóg een deken verslaafde hihihi!
    Wat is deze mooi geworden! Vooral in de close up zie je de mooie, bijzondere steken.
    Super super super!!
    Lieve groetjes,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Je bent lekker bezig. Mooi geworden, geweldig die kleuren zo. Plannen genoeg, voorlopig heb je nog wel werk. Gr. Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Prachtige deken, mooie kleuren en wat een leuke steken zitten er tussen. Het staat prachtig daar in je tuin op het mooie rek. Fijn dat de ontvangster er zo blij mee is, geeft zo'n goed gevoel.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een pracht van een deken!
    fijne dag,
    groetjes van Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat ben je weer goed bezig Elizabeth, het gaat je duidelijk weer wat beter! De deken is prachtig, echt ook mijn kleuren, supermooi effect met die combinatie! En je hebt duidelijk nog meer plannen, goed! Hier is het niet zozeer met dekens, maar eerder met sjaals en biscornu's :-)
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Met liefde gemaakt en met nog meer liefde iemand blij gemaakt. Er zijn toch geen mooiere dingen in een mensen leven.
    Het is een prachtige deken geworden mooi kwa kleur en patroontjes.
    Wens je een hele fijne zondag.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wouw wat is het een prachtige deken geworden!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Heel mooi die deken. Ook mooi rustig gehouden door maar een paar kleuren te gebruiken. Succes met je groene deken.
    Groetjes, Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Een pracht van een deken geworden
    Mijn complimenten.
    Fijn dat je zo iemand blij kunt maken.
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat een prachtig cadeau is deze deken.. Lekker groot ook, dacht even dat het er twee waren. Een beetje warmte is vaak zo welkom en zeker in de vorm van zo'n prachtige deken. Nou met zoveel dekens nog af te maken is het maar goed dat het verslavend is.. ben beneiuwd naar de groene variant.

    Lieve groet,dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Oh waaw, en zo fijn dat je schoondochter zo blij was!! Echt heel mooi!
    Dekens zijn inderdaad heel leuk om te maken, hoewel ik moet toegeven dat mijn zigzagdeken al een tijdje opzij ligt. Maar door jouw foto's krijg ik zin om er weer mee verder te gaan :-)
    Groetjes, Sigrid

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat een schitterende deken in prachtige kleuren. Leuk dat je toch de steken zelf heb gekozen. Zo is het een hele originele deken.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wat een schitterend werkstuk! Mooi zeg :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Prachtig is het geworden en een geweldig cadeau.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. wat een heerlijke deken. Ziet er echt prachtig uit. Blijf je kijken naar al die verschillende rijtjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Wat een prachtige deken! En wat een tempo, pff. Dat krijg ik niet voor elkaar hoor. Haakse.

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Wat een prachtige deken is dat zeg, die kleurencombinatie werkt heel goed met al die verschillende steken, super!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...