Busy Bessy Creatief

Totaal aantal pageviews

dinsdag 22 september 2015

Dear Jane blokjes


Nu de top van de Gossip af is, mocht ik van mezelf de Dear Jane blokjes weer tevoorschijn halen.
Zie hier de voorgaande berichten over deze quilt ...
Wat leuk om na een klein half jaar al die stofjes weer door je handen te laten gaan. Ik heb ze allemaal in een aparte lade liggen en ze zijn speciaal voor deze quilt bestemd.




B-7 World Series ... heet dit blok. Uit het groene vierkant is een cirkel geknipt. De meloenvormen zijn aan één zijde aan de groene binnenvorm gezet. Daarna is het geheel onder het vierkant met de uitgeknipte cirkel gelegd en m.b.v. reverse appliqué vast gezet. Als laatste zijn de diamantjes op de hoekjes geappliceerd.




B-8 Water Lily heet het blokje hier boven. Ik maakte eerst het middendeel door de vier sterstukjes 2 bij 2 aan elkaar te zetten. Toen werden de lichte driehoeken toegevoegd en de vier meloenvormpjes zijn als laatste geappliceerd.



B-11 Melissa's Cross

B-11 Melissa's Cross was een lastig blokje. Wat is nu een handige werkvolgorde ...? Eerst de halve cirkeltjes op de uiterste driehoeken geappliceerd. Toen de middenbalk van 3 stukjes gemaakt en aan de midden driehoen een schuine bies gezet. Daarna zijn de buitenste driehoeken inclusief de geappliceerde halve cirkeltjes weer aan de andere zijde van de schuine bies gezet. Beide helften aan de middenbalk gezet en voilà... het blokje is af!



C-1 Trooper Green's Badge hier boven was weer een vrij eenvoudig blokje en is vanuit het midden opgebouwd. Ik naai alle stukjes met de hand en dat bevalt me prima!

Ik heb besloten om de 169 blokjes van de quilt toch maar op rij te maken. Er zijn 13 rijen die met een letter worden aangeduid. Elke rij heeft ook weer 13 blokjes. Rij A heb ik helemaal af, en rij B bijna.
De volgende blokjes zijn al weer voorbereid: alle stukjes zijn geknipt en zitten bij elkaar in een klein plastic zakje. Ik kan het zo mee nemen en er mee aan de slag gaan...


24 opmerkingen:

  1. Als ik een foto zie van een blokje wat klaar is denkik oh dat kan ik ook. Maar als ik lees wat je doet en uit hoeveel kleine stukjes z'n lapje bestaat dan krijg ik het spaans benauwd. Wat ziet dat er ingewikkeld uit. Vind het dan ook zo knap dat er mensen zijn (net als jij) die dit moois maken... En ik waag me er niet aan maar kijk wel gezellig mee.,

    Lieve groet, dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fantastisch ... als ik kijk hoe jij overweg kan met de lapjes stof ...
    Fijne avond ... lieve groetjes Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik was al eens eerder op je blog geweest, maar volg je nu nét officieel en ik kom ineens midden in dit indrukwekkende project! Ik ben wel gefascineerd door quilten, al ga ik er zelf echt niet aan beginnen. Ik heb even wat blogs terug gelezen met het label Dear Jane en het is echt leuk en interessant! Zoveel verschillende "blokjes"! Prachtig en leuk om te volgen.
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  4. 169 blokjes... Ik zou gegarandeerd door de bomen het bos niet meer zien !
    Xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Vol bewondering voor jou en andere quiltsters ben ik. Als ik deze blokjes zie met al die kleine stukjes stof, groeit die bewondering. Ik volg het graag, maar er zelf aan beginnen is niet mijn plan. Ik ben bang dat het dan te veel wordt :-).
    Groetjes, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat ben je toch goed georganiseerd bezig!!
    Alles netjes geknipt in aparte zakjes!
    Super!
    Want het zijn me daar soms kleine stukjes stof!
    Maar prachtig wordt ie, vast.
    En je beschrijft het allemaal zo leuk, net het gevoel of ik '' over je schouder ' meekijk....
    Ik miste 'm al een beetje...
    En je geborduurde versie, hoe staat het daar eigenlijk mee?

    Groetjes,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Inderdaad je bent een echte goede organisator volgens mij allles zo goed in overzicht netjes ,heerlijk als je zo bent kan ik van leren hoor ,word vast weer prachtig

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een mooie DJ blokjes.... kan me zo goed voorstellen dat het heerlijk is om hier weer mee verder te gaan..... wens je heel veel steekjesplezier ....
    Herfstige groetjes van huis tot huis

    BeantwoordenVerwijderen
  9. ai wat wordt dat mooi meis dat quilten is toch ook heel erg leuk !!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Als ik een Dear Jane quilt zie ben ik helemaal verliefd, dat patroon doet wat met me. Nu quilt ik niet maar het borduurpatroon ervan heb ik wel in huis. Ooit ga ik haar borduren! Groetjes, Nienke

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Schitterende blokjes en ik ben verliefd op sommige van je stofjes. Heerlijk om dat door je handen te laten gaan. Ik vind het zo knap van je, dat je eerst het ene afmaakt om dan pas weer met het volgende door te gaan. Zo georganiseerd ben ik nog lang niet. Maar och, ik heb het wel altijd naar mijn zin ;-) .

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mooie blokjes voor de DJ, en fijn dat je er nu mee verder kan.
    Het is een mooi quilt, je ziet zo veel DJ langs komen, en er is niet een gelijk.
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Veel mensen zijn gezellig met hun Jane bezig, jij nu dus ook weer.
    Lijken me best moeilijke blokjes, te meer omdat ze zo klein zijn.
    Maar het ziet er prachtig uit, ook de stofjes.
    Veel plezier samen met Jane!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een discipline. Maar wanneer je na zo'n lange tijd die mooie stoffen weer ziet... Trouwens blokje B7 heeft hetzelfde witje als ik gebruik bij Fleurtje. Leuk om steeds wat voor te bereiden en mee te kunnen nemen. Groet,
    Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Best ingewikkeld die blokjes. Had ik eigenlijk nooit zo bij stilgestaan maar kijk nu toch wel met andere ogen naar al die blokjes van de DJ waar zoveel dames mee bezig zijn.
    Jou blokjes zijn in elk geval mooi geworden.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ook al weer zo'n mooi project, met kleuren die bij dit jaargetijde passen. Ik vind het zo knap dat je alles met de hand doet. Ik ben heel erg benieuwd naar het eindresultaat. Nog veel werkplezier aan je Dear Jane en wat fijn dat ik zo lekker mee mag genieten. Groetjes Annemarie

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat leuk dat je hem weer opgepakt hebt. Ik heb er veel bewondering voor, want wat een priegelwerk is het toch. Ik kijk graag met je mee hoe het wordt. Leuk ook weer de beschrijving erbij.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Het is te zien dat je geniet van het werken aan dit project, maar het wordt ook zo mooi!
    Het lijkt me heel afwisselend om aan te werken: de een redelijk eenvoudig (voor een ervaren quiltster dan) en de ander erg ingewikkeld. Veel plezier er verder mee, ik volg graag je vorderingen!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Mooi en leuk om te zien dat je er weer mee verder gaat Elizabeth. Ben heel benieuwd hoe het eruit ziet als het allemaal klaar is ;-)


    Lieve groet, Petra L

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat ben je weer ontzettend ijverig bezig Elizabeth, alweer heel wat lapjes afgewerkt en een aantal klaar geknipt, dit zal ook snel af zijn als je zo verder doet.
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat een prachtige blokken zitten er toch tussen en je bent er zo handig in !! Knap hoor !

    Groetjes Jeanet

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Mooie blokken. B11 lijot mij wel erg lastig.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...