Busy Bessy Creatief

Totaal aantal pageviews

woensdag 2 september 2015

Art travel journal

Lezers die mijn blog al langer volgen, weten dat ik graag met papier werk. En ook dat ik graag in tijdschriften blader en plaatjes verzamel.
De kunst is natuurlijk om al die plaatjes geordend te bewaren zodat je nog eens wat terug kunt vinden.
Ik moet eerlijk zeggen dat dit nog niet mee valt.
Je kunt ze op kleur ordenen, maar ook op grootte of onderwerp of categorie...
Maar het lastige is dat veel afbeeldingen bij meerdere categorieën kunnen worden ingedeeld.
Kortom, een beetje onbegonnen werk.



In de vakantie was ik weer eens heerlijk op dreef met die tijdschriften. Ik wilde gewoon niet alles bewaren. Zo kwam het dat ik een hele stapel Kampioens door nam en er uit scheurde waar ik iets in zag. Daarna ging de hele stapel de papierbak in, want het wordt werkelijk te gek!



En zo kon het gebeuren dat ik mooie plaatjes tegen kwam over Bulgarije. En ik vond het erg interessant omdat ik het land eigenlijk helemaal niet ken, maar we wel 2 Bulgaarse kinderen op school hebben. Ze wonen nu in Nederland, maar de ouders spreken nauwelijks Nederlands en ze gaan nog elk jaar terug voor vakantie.



Ik schoof wat met de plaatjes totdat de indeling me aan stond.
De informatie die over Bulgarije stond vermeld in de bewuste Kampioen heb ik gebruikt in de tekst op de pagina.
En tenslotte heb ik nog wat lijnen getrokken om accentjes aan te brengen.
Nou ..., als je het niet weet dan lijkt het wel alsof ik er geweest ben...


12 opmerkingen:

  1. Ik vind het geweldig wat je altijd maakt met je art journals !
    Bij mij stopt het bij afbeeldingen en prentjes uit magazines knippen, en die bijhouden... Je kent het wel : "ik kan er misschien nog wel eens iets mee doen en het is zo mooi..." Ach, wie weet doe ik er ook ooit echt nog eens iets mee !
    Xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat lijkt me inderdaad heel lastig om te archiveren en om vooral daarna precies terug te vinden wat je zoekt! Mooie Bulgarije bladzijdes heb je gemaakt! Groetjes, Annemarie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. O wat ziet dat er mooi uit, laat je het ook aan de Bulgaarse kinderen zien? Dat vinden ze vast wel leuk. Wie weet inspireert deze pagina je wel om er een keer op vakantie ta gaan. Groetjes, Nienke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het geeft een heerlijk vakantiegevoel. Waar de kampioen niet goed voor is. Gr. Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Jij bewaart ook werkelijk alles. Als ik nog eens wat nodig heb, weet ik waar ik moet zijn.
    Wie weet ga je ook nog eens met de camper naar Bulgarije.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Inderdaad, net of je er geweest bent! Ben ook benieuwd of je het aan de Burgaarse kinderen laat zien... Groetjes, Gon

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zo heb je een prachtige pagina gemaakt van de knipsels!
    Het is een hele klus om knipsels te organiseren. Ik heb mapjes en een prachtig oud metalen ladekastje met heeeel veel laadjes...., zo probeer ik een beetje overzicht te houden!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat leuk weer, krijg je zin van om te gaan reizen... Misschien ga je nu wel een keer naar Bulgarije!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Godsimikke wat leuk en inderdaad...als we niet beter wisten zou ik denken dat je er was geweest. Heel erg leuk ingedeeld Elizabeth :-)

    Lieve groet, Petra L

    Ps: ik ben ook eens begonnen met plaatjes te bewaren en ben er snel mee gestopt. Ik kon werkelijk alles gebruiken en het werd me al snel veel te rommelig omdat ik ze ook niet echt op onderwerp georganiseerd kreeg. Soms moet je keuzes maken die niet altijd even gemakkelijk zijn en dit was er eentje. Ik heb alles weggegooid in één keer en het ruimde op voor mij. Niet dat jij dat ook moet doen hoor..achteraf had ik daar persoonlijk iets minder mee als het kaartjes maken wat ik nu aan de "lopende energie-band" doe. De inspiratie spuit eruit op dit moment ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Geweldige manier om zo een onbekend land beter te leren kennen...... Plaatjes knippen doe ik al m'n leven lang er is geen folder, tijdschrift of pakpapier voor mij veilig.... ik versier er enveloppen en m'n dagboek mee.... berg ze op in showmappen in een multo.... kerst, breien, hoge noorden enz. Lukt best goed zo ...... Het is een feest om zo'n mapje leeg te schudden op een dienblad als ik iets zoek.....
    Herfstigegroetjes van huis tot huis.....

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Je leert zo ook wat over dat land. Ik ben ook nog nooit in Bulgarije geweest... Trekt me ook niet zo.Maar de plaatjes zijn wel weer erg mooi. Ik heb hetzlefde probleem als jij maar dan op mijn computer daar staan inmiddels zoveel foto's op dat ik niet goed weet hoe ik dat het beste kan indelen. Er is wel een indeling maar die voldoet niet meer... en ik ben slecht in het weggooien...

    Lieve groet,dinah

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...