Busy Bessy Creatief

Totaal aantal pageviews

donderdag 24 juli 2014

Ik zie sterretjes ...



Ja hoor, na lang dubben (en eerst beslist te hebben er niet aan mee te doen) is het weer zo ver.
Dinsdagmorgen dacht ik:
1. als mijn restje aïdastof groot genoeg is voor de Summer SAL dan moet ik het daar toch maar voor gebruiken
2. als het stersteekje prettig borduurt op de aïda, dan ga ik er voor

Je moet weten dat ik een beetje ruzie heb met dat steekje, tenminste als het linnen betreft...

Enne..., het viel positief uit ...
Dinsdag borduurde ik dus heel veel stersteekjes. Aan het einde van de dag kwam ik op een hoeveelheid van 271....
De SAL heeft 10 delen en ik was iets over de helft van deel 2.
Het stersteekje borduur je over 4 vakjes en ik vind het qua werk zeker gelijk staan aan 4 kruisjes.
Dus reken maar uit.

Woensdag kwam deel 4 online, en terwijl ik aanvankelijk van plan was om daar mee verder te gaan heb ik toch gekozen voor het afmaken van deel 2 en daarna eerst deel 3.
En nu ben ik dus op 4 letters na klaar met deel 2:


Dat komt vanavond wel klaar denk ik ...
En morgen kan ik dan aan deel 3 beginnen. En als het een beetje mee zit, dan ben ik volgende week helemaal bij!

Het is natuurlijk allemaal haalbaar omdat ik nu vakantie heb... Anders was ik er misschien ook niet aan begonnen.
Alhoewel..., als je naar het lapje van Rita kijkt of naar die van Marjan ....
Dan is het toch wel heel moeilijk om niet enthousiast te worden!

13 opmerkingen:

  1. Mmmmm.... als mijn randjes per week niet zo hard lagen te schreeuwen deed ik deze zeker te weten mee!! Maar misschien nog wel eens... Ik zal zien dat ik ze op ga slaan...
    Een project van 10 delen is nog een beetje te overzien, vind je niet?
    Doe je dit weer van restjes of heb je nu wel nieuw zijde gekocht?
    Ik vind de klleur wel heel mooi..... en aida heb ik nog genoeg liggen....
    Elizabeth, Marja en Rita, willen jullie niet meer zulke afschuwelijk leuke dingen laten zien? En dan zeker niet zo vlak voor mijn vakantie???
    Ik denk dat ik alleen maar mijn borduren mee moet nemen, dan ben ik straks misschien bij (nog 35 te gaan geloof ik) en heb ik een goede smoes om aan deze SAL te beginnen.....
    O nee, ik denk dat ik maar weer eens streng voor mezelf moet worden...
    Heb veel te veel op stapel staan momenteel. Komt trouwens aardig overeen met mijn persoonlijke status: ook te veel! Het is maar goed dat het vakantie is/wordt...

    Groetjes,
    Marian

    PS sorry voor mijn lange reactie.....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, zo gaat dat hè in blogland..., we maken elkaar gek met die mooie dingen die er gemaakt worden!
      Ik heb nog zoveel zijde liggen, dat ik heel gemakkelijk uit m'n dozen kan kiezen. Dat kan dus ook een nadeel zijn hoor, want dat maakt de drempel om te beginnen lager.

      Verwijderen
  2. ik probeer het ook al een week of twee te negeren, zie ik jouw mooie lapje langskomen. Prachtig die kleur blauw.......twijfel twijfel

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hahaha, meteen toen ik de titel van je blogje was wist ik hoelaat het was! Je bent toch overstag gegaan Elizabeth! Fijn dat je toch nog meedoet, welkom bij het clubje. Op aidastof is het best te doen, die gebruik ik ook. En dat we mekaar gek maken is toch leuk! Dan maken we samen hetzelfde project, een stimulans ook weer. Maar soms ook een beetje druk dan weer, nu ja, het MOET NIET, het MAG! Deel 4 heb ik meegebracht op weekend om af te maken, ga mijn best doen, maar of het lukt??? Liene komt morgen namelijk ook hier naartoe en dan heb ik andere dingen om handen dan borduren vrees ik.
    Maar dat is zeker zo leuk! Ben blij dat je toch meedoet!
    Liefs, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Maar goed dat ik hier mijn voetenbankje nog moet afmaken - daar gaan nog ettelijke uurtjes inkruipen - anders zou ik ook verkocht zijn !
    Ik ben even gaan kijken op de blogs die je vermeldde, op die van Marjan staat een foto van het volledige werkje, amai da's mooi wanneer het volledig is ! Het ziet er ook zo lekker ouderwets uit (positief bedoeld) ! Ik denk dat ik al een ideetje heb wat mijn volgende borduurwerkje gaat worden ;-))))
    Xxx, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat vervelend dat je zoveel voorraad hebt en verslaafd aan handwerken bent, haha. Kan me nog steeds inhouden, maar verzamel ze wel. Mooi blauw gebruik je.
    Groet,
    Dientje (dientjes.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat geweldig leuk die sterretjes, ik ga ook even bij de andere dames kijken. Het is echt een mooi werkje voor de vakantie, Elizabeth, heerlijk borduren onder de parasol ;-))

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat heb je hard gewerkt! Ik vind het een erg mooie steek, weer eens wat anders dan het kruisje.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh oh, ik zie sterretjes van jouw energie. Weer een project erbij, ik zou er geloof ik een beetje zenuwachtig van worden, want hoe ga je het allemaal afkrijgen?
    Het is natuurlijk wel weer heel leuk om te doen en vooral met elkaar dat werkt toch aanstekelijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Haha, net als Rita schoot ik ook in de lach bij het lezen van de titel want ik begreep het meteen: gezellig Elusabeth is óm! Wat leuk dat je ook mee bent gaan doen! Je hebt al een lekker eind geborduurd, nog even en je bent helemaal bij. (Ik heb rand 4 ook al af, maar hij moet nog op mijn blog). Heb je nu plezier in de sterretjes? Ik vind ze leuk om te maken, maar af en toe moet ik wel goed opletten, want een foutje is zo gemaakt en sterretjes úithalen is niet mijn hobby hoor. Veel plezier bij het restje van deze week en nogmaals: gezellig!
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oh oh wat een lief werkje toch met die sterretjes ,maar nee ik laat me niet verleiden ,ben ook niet een goede borduurster,( wat een geluk ) maakt de verleiding een stuk makkelijker

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat leuk, maar heb een randje per week dat aan het schreeuwen is...

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...