Busy Bessy Creatief

Totaal aantal pageviews

maandag 28 juli 2014

Dat is even andere koek ...

Wat hoor ik toch? Het lijkt wel gepraat ...
Wie loopt er nu toch zo vroeg op straat te praten? Het is nog maar kwart over 5 ...
En wie doet dat nu vlak onder mijn open raam?
Ja, dat vroeg ik me vanochtend toch af toen ik wakker werd van dit ongewone geluid.
Ik slaap sowieso al licht en dan hoeft er maar wat te zijn of ik ben bij bewustzijn.

Ja, en als je dan een beetje wakker wordt, voel je ook je blaas en dan zit je maar te dubben; zal ik wel - zal ik niet .... Je wordt van een bezoek aan het toilet alleen nog maar wakkerder...
Maar soms lucht het toch op, en slaap je daarna weer lekker in.

Het gepraat buiten werd alleen maar harder, dus besloot ik maar eens achter het rolgordijn te gluren om te zien wie die rustverstoorder was ...
Een man met een mobieltje ... , aha, daarom was er maar één kant van de conversatie. En hij loopt kranten te bezorgen in de wijk.
Maar moet dat praten nu zo hard? Ik riep "pssssssttttttt" en nog eens wat harder "pssssssttttt"...., maar er kwam absoluut geen reactie. Ik had natuurlijk ook "hij, jij daar .....!" kunnen roepen, of "moet dat nou, kan het niet wat zachter?" ... , maar dan had ik ook weer volume moeten gebruiken.
Bovendien liep hij naar z'n auto waarvan de achterklep open stond en smeet deze dicht om z'n dierbare krantjes niet weg te laten waaien, daarna liet hij zich achter het stuur vallen, smeet eveneens het portier dicht en reed luidruchtig weg.
Tja, dan vraag je je toch bepaalde dingen af...

Nog even ingedut, maar toen m'n zoon er om kwart over 7 op stond ben ik er ook maar uit gegaan.
Lekker ontbijtje klaarmaken, tablet opstarten, tuinstoel even droog maken en tadaa....
Nu zag de lucht al behoorlijk dicht, maar ik had niet verwacht dat ik al zo snel m'n boeltje weer op kon pakken! Ik zat nog maar net, en had de eerste hap in m'n mond of de spetters begonnen te vallen.
Even doorbijten, dacht ik ... Heel vaak valt het mee. Maar vanmorgen dus niet, dit werd te gek.
Ik overwoog nog even het zonnescherm uit te draaien, dat hier ook zo'n beetje als luifel fungeert.
Maar ik wist dat er regen opgegeven was, dus zag hier weinig heil in.
Dan maar even in de bijkeuken op de mat bij de openstaande deur... Ja, je vraag je misschien af of ik wel helemaal spoor... (misschien wel niet hoor...), maar ik ben gek op buitenlucht en buiten zijn.
De nattigheid hield echt behoorlijk aan en ik kwam van de regen in de drup. Na tien minuten gutste de regen naar beneden, onweerde het behoorlijk en besloot ik de buitendeuren toch maar dicht te doen.

Ook de poezen vonden het niet leuk. Spooky, de angsthaas, die vanmorgen nog op m'n bed lag, was nergens meer te bekennen en ik denk dat hij ergens op zolder zich heeft vertopt.
Boofy was nog lang stoer en bleef onverstoord in het gras onder de tuintafel liggen totdat ik haar binnen riep.
Nou ja, dan komt ze niet gelijk hoor... Het duurt altijd even, en als ik niet meer kijk doet ze net alsof het haar eigen plannetje was om binnen te komen.

En nu valt de regen (na twee uur) nog steeds met bakken uit de lucht en klinkt de donder er door heen.
Het lijkt wel herfst! We hadden gewoon de lamp aan beneden.
Ik ben maar naar boven gegaan en zit nu op m'n hobbykamer aan m'n bureauplank vlak voor het open raam. De loeplamp is aan, en geeft heerlijk wit licht en af en toe doe ik wat steekjes aan de Framed Flowers van juli. Dat lapje heeft overigens afgelopen zaterdagmiddag ook geleden van de onverwachte regen...
Maar dat komt wel in het berichtje t.z.t. over dit blokje.
Ik groet jullie voor vandaag, met een lang praatje en ook nog eens zonder plaatje; ook dat is andere koek...


11 opmerkingen:

  1. Het regent behoorlijk hier in Zuid-Holland en het onweer krijgen we er gratis bij. Jammer dat je ontbijtje buiten zo in het water viel, maar na al die prachtige dagen buiten is het binnen soms ook weer fijn.
    Heel eventjes over mijn applicaties, ik doe het echt met de hand, mijn naaimachine naait alleen maar vooruit, achteruit en zigzag en dat is het. Maar ik doe het anders dan ik vroeger op school geleerd heb, bij het volgende blok laat ik wel foto's zien hoe en wat. Fijne dag,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat is nog eens regen, overal is het donker, het lijkt wel nacht.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. hier regent het ook, maar ik vind het niet erg want ik had daar eigenlijk wel zin in. Soms mag dat .

    BeantwoordenVerwijderen
  4. MMMMMM....Wij hebben die buien vannacht gehad. Doordat de vakantie over is moet de hond op z`n eigen kussen liggen en dat ging prima, geen gemor..(dat mag ook wel na 4 weken verwennerij). Maar midden in de nacht begon het zo extreem te regenen dat je er niet meer (ik) van kon slapen. en dat onweer maakte bas erg onrustig. dus je begrijpt waar die de rest van de nacht gelegen heeft he?.
    We hebben verder wel regen maar niet extreem meer , hoop ik. voor de tuin is het goed en wat graden lager vind ik ook niet zo erg.
    groetjes miek

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Nou, dat was me een "vriendelijke" krantenbezorger... Hij bracht niet alleen de krant, hij speelde ook nog wekdienst ! Sommige mensen denken toch echt dat ze alleen op de wereld zijn... En dan vraag je je af, met wie belt hij dan ? Op zo' n ontieglijk vroeg uur ? Want de andere kant van de lijn was blijkbaar toch óók wakker... Misschien een collega, en dan is er nog ergens een wijk bij jullie, waar er een paar mensen vanmorgen wakker gebabbeld zijn...
    Hebben jullie ook al zoveel regen gehad ? Ik zie beelden op tv van wateroverlast, 15 km van hier heeft het gegoten afgelopen nacht, en hier bij ons thuis... Nog geen enkele drup... De tuin snakt naar regen, mijn ezeltjes zouden zo blij zijn eindelijk wat regen te krijgen (ze worden haast levend opgegeten door die vervelende steekvliegen, ondanks alles wat ik probeer), maar na een dagje bewolking en zwoel weer, is intussen de zon terug beginnen schijnen... Maar ja, we zullen maar niet klagen... Liever te droog dan een ondergelopen kelder, zoals aan de andere kant van het land...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha, dat vroeg ik me dus ook af met wie hij belde...
      Maar voor het geval ik morgen weer gewekt word, leg ik een klein spuitje met water klaar in de vensterbank (gewoon zo'n medicijnspuitje hoor) ...
      We hebben de afgelopen nacht geen regen gehad, maar vanaf vanmorgen heel veel. Er was zelfs code oranje afgekondigd, maar dat is de tweede helft van de middag ingetrokken.
      Jammer dat het zo zwoel aanvoelt bij jullie; dat ben je snel zat vind ik.. Ook wij hebben nu een heleboel vocht in de lucht, maar het zal wel weer verdampen.
      En die ezeltjes? Lekker even besproeien met de tuinslang, Ingrid...

      Verwijderen
    2. Goed idee van dat spuitje met water ;-))))
      En als je dan spreekt van tuinslang voor de ezeltjes hihi, da's misschien nog net dat tikkeltje effectiever in het geval van jouw krantenmeneer (foei nu ben ik wel erg stout hèhè...)
      Heb het voor de ezeltjes al geprobeerd hoor, de tuinslang. Ze staan zo graag in de regen, maar de tuinslang ? Algemene paniek... Alleen het witte ponytje vindt het geweldig, die staat dan een beetje te dansen in de waterstraal... En de drie dames staan op afstand hoofdschuddend te kijken alsof ze denken "alle paardjes zijn geschift"...

      Verwijderen
  6. hihi, volgens mij kwam je niet van de regen in de drup, maar van de drup in de regen! Het heeft hier in de kop van Noord-Holland ook geregend, maar niet buitensporig veel. Nat genoeg om niet naar buiten te gaan en ook nat genoeg voor de tuin (de boeren hier zijn er vast wel weer blij mee, al zullen ze mompelend zeggen dat het 'natuurlijk niet genoeg is'). Het zonnetje kwam na zessen weer tevoorschijn en nu is alles al weer zover opgedroogd dat het net lijkt alsof het niet geregend heeft.
    Wat vervelend hé zo'n luide krantenbezorger zo 's morgens vroeg... jammer dat ie geen rekening houdt met de mensen om hem heen..... ik hoop dat ie dat morgen wel doet!
    Groetjes weer en slaap lekker (hoop ik voor je!)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoe herkenbaar, die ochtendgeluiden. Wij hebben ook zo'n bezorger in de buurt, met draaiende motor 2 kranten bezorgen, 5 meter rijden en dan weer hetzelfde. Zo zijn er meer voorbeelden. Het lijkt wel of men niet verder kijkt dan eigen telefoon, sigaret, gehoor, etc. Heerlijk, maar niet heus, dat mee genieten van andermans activiteiten. Jammer dat je vanmorgen je neus niet buiten de deur kon steken vanwege de regen. Vanmorgen nog droog door het bos kunnen lopen, vanmiddag door regenbui naar huis. Groet,
    Dientje (dientjes.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hij wilde je gewoon vroeg wakker maken. Hij wist dat er regen kwam en dat jij graag buiten bent. Dus dat moest gewoon vroeg gebeuren. Je snapte het gewoon niet.
    Wat leuk om al die regenverhalen te lezen als je zelf in Oostenrijk zit waar het vandaag heerlijk weer was. Stefan mailde nog van huis wanneer de planten water moeten. Nou, elke dag, mailde ik terug. Dan hebben ze vandaag gewoon extra veel gehad.

    Groetjes Corrie.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oh wat herkenbaar, hier fietst vaak s'ochtends vroeg een meneer door de straat die ook zo luid in zijn mobieltje praat. Ik denk dat hij uit Ghana of een ander Afrikaans land komt want hij toetert geen Nederlands door zijn mobiel. Ik ben dus dan ook vaak een uur eerder wakker dan nodig is. Ik heb wel eens overwogen om een emmer water klaar te zetten om hem tot zwijgen te brengen, maar ten eerste is dat niet aardig van mij en ten tweede kan ik niet mikken. Dus moet ik me er maar niet aan ergeren. Hier was het gister ook bal met de regen. Mijn eerste vakantiedag :-( maar met een boek goed doorgekomen hoor. Aan het eind van de dag toch nog even in de tuin kunnen zitten.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...