Busy Bessy Creatief

Totaal aantal pageviews

zaterdag 8 maart 2014

Even simpel ....

Ja, ik ben even simpel...
Gewoon van alle drukte en van alles wat er op me af komt.



Dat maakt ook dat ik even een simpel handwerkje wil hebben...
En aangezien ik nog geen goede ervaringen met haken in combinatie met acryl had, vond ik hier de uitdaging.
Saskia bollen liggen er genoeg in mijn krat en laat ik het advies om eens grof te haken met dit materiaal maar eens opvolgen. Eerst met haaknaald 4, maar 5 toeren geeft 11 cm. Dan met haaknaald 4,5 en lekker losjes haken en dat geeft precies met 4 toeren de gewenste 10 cm.




Gisteravond begon ik met deze vierkantjes, en vanmiddag in het zonnetje ging ik nog een poosje door.
Natuurlijk wel van tijd tot tijd een ander kleurtje proberen...




En geen twee kleuren in één vierkantje, want het lijkt mij dat het dan zo'n bonte toestand wordt in de deken.




Eh..., de deken....? Ja, bij voldoende inzendingen wordt er een deken gemaakt van alle vierkantjes.
Ik moet er even niet aan denken dat er onvoldoende vierkantjes binnen komen, want wat gebeurt er dan met al die granny's? Laten ze er dan maar een halve deken of een paar kussens van maken!

Stichting Ontmoeting draag ik een warm hart toe. Vandaar dat ik ook wel wil meedoen met deze actie.
Toch denk ik dat ik niet de illusie moet hebben dat er straks één zwervertje met die lekkere warme deken om zich heen zit, gemaakt van al die vierkantjes die vrouwen met het hart op de juiste plek en met handige en ijverige vingers hebben gemaakt....

Het zal toch wel symbolisch bedoeld zijn, zoiets als een warme deken voor de stichting... gedragen door de achterban. Misschien komt de deken wel op te hangen in de hal of ligt hij opgevouwen ergens in de ontmoetingsruimte....
Wie zal het zeggen?


Maar ik sta er wel op om te horen waar al onze noeste ijver in geresulteerd is!

13 opmerkingen:

  1. Nice colors...
    Have a great weekend !
    Anna

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik begrijp precies wat je bedoelt met "even simpel". Ik heb momenteel ook even geen behoefte aan ingewikkelde patronen en ga daarom vanavond beginnen aan een beest zonder patroon, ik heb zelfs nog niet echt een idee wat het gaat worden, haha! Veel haakplezier en succes met je hoofd wat leger maken.
    O, Ferry is lief hoor, ik heb geen kind, uh... muis aan hem ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nou, jij bent ijverig bezig geweest zeg. Wat een hoop.
    Ik hoop toch dat ze meerder dekens gaan haken en dan weggeven. Hoe jij denkt, had ik nog niet bedacht maar het zou zomaar eens kunnen dat het symbolisch bedoeld is.
    Dan maak ik ze toch liever voor buitenland.
    Maar goed, ik ben ook bezig hoor en lekker met verstand op nul.

    Groetjes Corrie.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Elizabeth (en alle anderen) even ter info, er worden dekens (bij voldoende granny's) van gemaakt en die worden dan aangeboden aan de Stichting Ontmoeting. Ik mag aannemen dat ze daar daadwerkelijk zwervers mee helpen!
    Vandaag een berichtje in het Ref. Dagblad (pluspunt):
    Haak een granny

    De oproep om een 'granny'voor St. Ontmoeting te maken levert een stroom van kleurige gehaakte lapjes op. Wilt u ook een bijdrage leveren? Stuur dan voor zaterdag 5 april een granny op naar het Ref. Dagblad, tav redactie consument, Postbus 670, 7300 AR Apeldoorn. Wij zorgen er voor dat uw bijdrage in en deken wordt verwerkt.

    Tot zo ver de krant!!

    Wat fijn dat er toch nog aardig wat mensen meedoen!
    Ik hoop dat er meerdere dekens gemaakt kunnen worden!
    Maar als jij zo doorgaat Elizabeth, dan hebben we in ieder geval zo een kleuterdeken bij elkaar!!
    Ik ga ook nog even stug door.... Het werkt wel ontspannend vind je niet, zo simpel haken? Niks niet nadenken, gewoon haken tot 10 bij 10 cm.....
    Maar het was inderdaad heerlijk borduurweer!!

    Wat fijn ook dat je zelfs een blog aan de granny's wijdt!!

    Fijne zondag nog!

    Groetjes,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuke kleurtjes en lekker is dat hè, even niks ingewikkelds. Granny zien er leuk uit en dan voor een goed doel, Ik hoop dat ze vele granny's toegestuurd krijgen en dat er veel dekens van gemaakt kunnen worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hallo,

    Mooie kleurtjes en zo simpel vind ik die vierkantjes als beginner niet hoor :-)

    Groetjes, Jaimie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtige kleurtjes voor een goed doel. Een mooi idee.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuk haakwerkje om even bij te ontspannen en nog voor een goed doel ook. Mooie kleurtjes. Groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Simpel maar toch wel heel mooi hoor! Je hebt leuke kleurtjes uitgezocht om in het zonnetje mee te haken en dat nog wel voor het goede doel!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een heerlijk kleurtjes heb je uitgezocht om deze mooie vierkantjes te maken. Lekker ontspannen haken. Leuk doel!
    Liefs, Amarins

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat leuk ik ben ook deze simpel granny's aan het haken.....je zult de foto's binnenkort op mijn blog verschijnen

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Soms is 'simpel' ook net even wat je nodig hebt! liefs, Nanc

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Gewoon simpel is heel rustgevend hoor. Komt alles in je hoofd weer op orde en in de goede volgorde :)
    Ik ga ook granny's haken voor dit doel. Bedankt voor de tip. Er zijn zoveel mensen die het slechter hebben dan wij...

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...