Busy Bessy Creatief

Totaal aantal pageviews

maandag 24 december 2012

Crisisbreirol is af!

Wat een hartelijke en lieve reacties kreeg ik vorige week... doet me echt goed!

Ik ben d'r echt nog niet, maar ik houd me wel "sjakies", ook met de kerstdagen. Een mens kan gewoon geleefd worden door de dingen die hij allemaal moet van zichzelf of door de tradities...
Voorlopig luister ik naar mijn eigen antenne en dat is m'n lijf tegenwoordig. Mijn hoofd gaat toch maar door, dus probeer ik het daar zo leeg mogelijk te houden...

Vandaag een "oud" bericht dat al in concept klaar stond. Door mijn blogpauze is er niet van gekomen het eerder te plaatsen.....




Zie je het?... ik heb de deadline gehaald! Voor 1 december wilde ik deze breirol afhebben....
Het zijn de patroontjes van de adventsjaal 2010. Echter wel gebreid in 2012, vandaar dit jaartal erop.
Terugkijkend vind ik dit nu niet zo handig, want hoe moet dit dan met de patroontjes van 2012?

De deadline was echt nodig, en het was ook goed voor me om daar naar toe te werken.
Want dan kon ik beginnen met de adventpatroontjes van Wollkistchen!
Breien is voor mij zo ontspannend....



Het breiwerk was al iets eerder klaar, maar omdat ik een nieuwe bol garen had aangeschaft voor het laatste stukje, was er toch wat kleurverschil. Zie je het, ter hoogte van de rode kopspeldjes?
Het eerste deel had ik nl. al gewassen...

En nu heb ik de hele lap nogmaals in een sopje gedaan. Ik ben blij dat het goed is gekomen met de kleur...


En waarom heet het nu crisisbreirol?
  • 2012 is een jaar waarin de economische crisis nog steeds niet voorbij is
  • de materialen van de breirol zijn voornamelijk gekozen uit de restjeskast
  • er is zuinig omgegaan met het materiaal; elk motiefje is maar één keer gebreid en in tegenstelling tot andere breirollen dus niet herhaald
  • tweemaal dreigde er een materiaal crisis omdat passend garen niet voorhanden leek
  • het was hard werken om de breirol vòor 1 dec. 2012 af te krijgen
En zo kon ik op tijd beginnen met de adventsjaal 2012; elke dag een nieuw patroontje, geweldig om te doen! Binnenkort laat ik er meer van zien!

12 opmerkingen:

  1. Mooi geworden, Elizabeth, en een hele prestatie gezien je vermoeidheid.
    Tja... we gaan maar door, hè? Dit moet en dat moet en dat daar óók nog 'even', en voor je het weet gaat het helemaal fout. Luister maar naar jezelf hoor, dat is de beste remedie. Al dat andere 'moet' dan maar even wachten.
    Fijne dagen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Proficiat Elizabeth, je rol is mooi geworden. Maar doe het toch nog maar rustigaan tot je echt weer helemaal beter bent!
    En zo is het met vrouwen, we gaan toch maar door, desnoods op automatische piloot :)
    Rust je nog maar voldoende nu met de feestdagen.
    Groetjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ik hoop dat je hier snel boven op bent, maar het heeft zijn tijd nodig he, dus neem die er voor. Fijne kerstfagen gewenst

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig!!
    Ik wens jullie fijne feestdagen!

    Liefs, Juliëtte

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja, toevallig op dezelfde dag en ook zo mooi. Het was erg leuk om te maken. Aan de rol van dit jaar heb ik toch maar even niet meegedaan, best pittige patroontjes. Fijne dagen, lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh, wat vind ik die breirolletjes toch mooi. Ik probeer er nu zelf ook eentje in elkaar te fietsen. Het is echt een proefpatroontjesrol omdat ik erop uitprobeer wat ik in een ander project ga breien. Dank je wel voor de inspiratie, Elizabeth.
    Ik wens je hele fijne en relaxte dagen toe. Je gaat vast 2013 in met het goede voornemen beter naar je lijf te luisteren. Eigenlijk zouden we dat allemaal moeten doen, hè.
    Geniet van de feestdagen.
    Groetjes,
    Paula

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het is zeker helemaal goed gekomen met het kleurverschil, gelukkig!
    Veel plezier met de adventsjaal, al zal die vast ook bijna klaar zijn.
    Ik wens je heel fijne kerstdagen en een geweldig 2013!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Het is een prachtige rol geworden. Fijn dat je dat wel gelukt is. Nu op naar de volgende sjaal, met kralen deze keer, zag ik!
    Ik hoop dat de Kerstvakantie je goed doet.
    Heel Fijne Kerstdagen toegewenst.

    lieve groet
    Betsy
    Wolatelier DiAn

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Fijn dat het gelukt is om je brei rol op tijd af te krijgen! En wat een mooi geheel... Weet je al met welk thema je de brei rol van 2012/2013 gaat maken?

    Fijne feestdagen!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Leuk dat het gelukt is om hem op tijd af te krijgen en ook nog zo mooi! Hele fijne dagen gewenst en hou je taai, liefs, Amarins

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Fijne dagen en neem maar lekker rust al ben je even goed nog lekker bezig zie ik ..hi. Hi lieve groet marloeskreatief

    BeantwoordenVerwijderen
  12. En zo zit jij dus ook helemaal in een crisis... Hopelijk blijft het bij het breien van een leuke rol. De beste wensen alvast voor 2013 en ik ben erg benieuwd naar jouw adventsjaal.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...