Busy Bessy Creatief

Totaal aantal pageviews

woensdag 11 juli 2012

Voor Thirza


De pop van Thirza heeft een nieuw jurkje gekregen. Het rokje is overdwars gebreid en het lijfje in een soort gerstekorrelsteek. 
De mouwtjes zijn er later aangehaakt met vasten. Onderaan het jurkje is een strookje kant genaaid. 
Met het hoedje erbij is het een leuk stelletje geworden, vind ik zelf.
Het idee komt uit Andrea Kreativ. Ik vind dit zo'n leuk blad; ik koop het heel vaak. 
Er is zowel een poppen- als babyversie van.


O ja..., en dan hebben we Reine nog... Zij heeft werkelijk de oren van m'n hoofd gezeurd, helemaal toen ze bijval kreeg van jullie een paar berichtjes terug.. Daarom heb ik maar even heel snel die haarband voor haar gemaakt!


Nou, daar heb je dat ijdele kind met d'r blauwe ogen... èn de felbegeerde haarband. Hoofdband kan ik beter zeggen. Ze heeft niet eens haar, merkte Angélique op... En zo is het !
Maar ze staat met het ding op en ze gaat ermee naar bed. En zelfs Spooky is ervan gecharmeerd...



11 opmerkingen:

  1. Haha, nou, het staat haar best, ook zonder haar! Maar van mij had ze het niet gekregen als ze er zo om zeurt ;-)
    Mooi jurkje en zomerhoedje voor de andere dame! (leuk hè, met poppen spelen onder het mom van handwerken ;-) )

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk Elizabeth, mooi bovenlijfje heeft het jurkje,
    En pinterest, heel leuk, als iemand dit op zijn blog zet, kijk ik direkt, en je doet heel veel nieuwe ideeen op, maar ik waag me er nog even niet aan, ben bang dat er niets meer uit mijn handen komt......
    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuke kleding en die hoofdband is mooi, ze heeft er lang genoeg op moeten wachten :-).
    Het lijkt ook zo leuk om poppenkleding te maken, maar helaas geen poppenkinderen in de omgeving.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een schattig jurkje en wat een leuke combinatie van technieken. Thirza zal er vast blij mee zijn.
    En dan Reine: die zit er als een vorstin bij! De haarband (okee, hoofdband ;-) lijkt wel een kroontje en ze heeft er een hele koninklijke blik in de ogen van gekregen!

    en oh ja, Pinterest.... jammer dat daar weer een Facebookaccount bij nodig is... ik houd het voorlopig maar even bij het 'ouderwetse' bloggen (ik ben tenslotte nog maar een groentje in de blogwereld, hihi)

    groetjes weer
    Marjan

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een lief setje! Leuk om te maken he, die poppenkleertjes!

    lieve groet,
    Betsy
    Wolatelier DiAn

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wow die Thiza. Kijk haar nu eens mooi wezen!!!!! En een hoofdbandje voor Reine .... Twee blije en schitterend uitziende poppenmeisjes :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. De dames zien er weer schitterend uit. Ieder poppenkind wil toch af en toe nieuwe kleertjes.....

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat leuk gemaakt!!! dat hoedje ook geweldig. En Tirza nu eindelijk haar haarband, geenwonder dat ze die niet meer af wil doen ;-)
    Leuk hoor.

    Groetjes,dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Leuk hé.. poppen-kleertjes maken.. ze zien er allebei zo netjes uit!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...