Busy Bessy Creatief

Totaal aantal pageviews

zaterdag 31 maart 2012

Vreemd... Blogger..



Op mijn beide blogs heb ik ingesteld dat ik automatisch een email krijg wanneer iemand een reactie geeft op een geplaatst bericht. Dat werkte altijd goed, tot voor kort...

Ik heb de laatste week of misschien is het ook al twee of drie weken zo, van een aantal reacties geen emailberichtje gehad. En daar snap ik niets van!



Natuurlijk heb ik het na gevraagd bij mijn twee dierbare ict-knullen (ja... allebei hetzelfde vak, al vinden ze zelf van niet.. want de één zit meer in de besturing en de hardware en de ander in de websites en programmeren..), maar ze wisten het òòk niet....

Hebben jullie hier ook last van? Ik vind het toch wel een beetje lastig, ik kijk heel vaak op de mail...
Maar nu moet ik echt aanwennen op bij de reacties te gaan kijken. En dat is nog niet zo erg, maar als iemand op een ouder blogbericht reageert, dan loop ik de kans dit niet te zien!


Verder had ik ook al een hele lange tijd problemen met het item "mijn lijst met blogs". Ik kon geen nieuwe blogs toevoegen en ook geen blogs verwijderen. Bij het opslaan werden de wijzigingen niet mee genomen...
Nu heb ik een nieuwe gadget "mijn lijst met blogs" aangemaakt en toen alle relevante blogs één voor één over gezet en tenslotte de oude gadget verwijderd. En dat is gelukt!


Ik ben benieuwd of jullie ook last hebben van deze problemen en wat jullie er aan hebben kunnen doen...
Het heeft me wel een paar uurtjes gekost om alle blogs over te zetten, maar ik hoop er nu veel plezier van te hebben!
Fijn weekend allemaal...



16 opmerkingen:

  1. Helaas heb ik hier geen oplossing voor, want beide problemen komen me onbekend voor. Wél ken ik soms andere Blogger-problemen, waarbij een reactie (op andermans blog) niet meteen zichtbaar wordt. Dan klik je nog eens en vervolgens heb je twee keer dezelfde reactie geplaatst. Gelukkig kun je deze dubbele reactie verwijderen, al blijft wel zichtbaar dat je iets hebt verwijderd.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lastig he meis!
    Meldingen krijg ik nog wel binnen via de hotmail, maar dat van die blogs volgen en geen meldingen krijgen dat herken ik maar al te goed. Ook toevoegen en verwijderen is een probleem. Ik had me er eigenlijk al bij neergelegd dat ik zo nu en dan iets "mis". Misschien dat ik begrijp wat jij hebt gedaan en dan wordt het ook maar 1 voor 1 omzetten :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik blog nog niet zo lang maar heb al wat strubbelingen mee mogen maken. Ook ik kon niet doen met mijn lijst van blogs, maar na een paar dagen was het spontaan opgelost. En ik heb een poosje geen reacties kunnen plaatsen, maar ook dat loste vanzelf op na een ruime week..... Ik heb gemaild met Kobus van de helpdesk en die had wel wat adviezen, maar ze hielpen jammer genoeg niet voldoende.... misschien dat er een 'stofje' op de leiding zat.
    Ik hoop voor jou in ieder geval dat alle problemen weer snel verdwenen zijn want wat is het lastig hé als het niet werkt!

    fijn weekend, groetjes Marjan

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Irritant soms dat blogger. Blogs verdwijnen van m'n lijst om vervolgens weer op te duiken... of ze staan wel op mijn blog maar niet in m'n leeslijst of andersom. En gisteren kon ik ineens nergens reageren en dat was ook opeens weer opgelost. Vol met verrassingen dat blogger.... ach het houdt je van de straat hè ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ook ik heb problemen met de favoutieten lijst gehad, wel opgeslagen maar nu gewoon spoorloos.
    Ik weet verder ook niet wat je er aan kunt doen, soms gaat het een dag later weer goed...
    Groetjes Hanneke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Vreemd dat je dan geen mailtjes meer ontvangt. Misschien kun je navragen bij "Help", of kijken of die vraag al gesteld is. Daar heb ik wel gelezen over het probleem met de bloglijst.
    Succes ermee, groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik heb "mijn lijst met blogs" maar verwijderd laatst, want het werkte niet meer, wijzigingen werden niet opgeslagen.
    En wat mij altijd opvalt bij jou is dat er nooit een foto bij je artikel staat op mijn "interface", je weet wel de lijst met nieuwe berichten. Ben je je daar van bewust en heb je daar meer mensen over gehoord? Of doe je dat expres zo?
    Tja, blogger heeft vele geheimen....:)
    Groetjes,
    Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Tja, blogger blijft een heel mysterieus gebeuren en ik probeer mij er niet al te druk meer over te maken maar de problemen van jou herken ik niet, succes en fijn weekend,groetjes Linda.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dat laatste probleem ken ik maar al te goed, daar heb ik al heel erg lang last van. Die emailtjes niet ontvangen is zeker lastig. Ik hoop voor jou dat je het snel opgelost krijgt.
    Wel handig die 2 ICT-ers in huis trouwens en als het goed is vullen ze elkaar zo mooi aan ;-)

    Fijn weekend, laat je niet gek maken door blogger, maar geniet van wat er wél mogelijk is!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. geen reactie op het probleem maar wel een compliment dat je steeds van die leuke plaatjes weet te vinden bij problemen ed. Waar tover je die vandaan?
    Ik volg je dagelijks uit het verre Gambia.
    groetjes en ook een goed weekend. Alied

    BeantwoordenVerwijderen
  11. ik heb di probleem niet, maar wat niet is kan nog komen.... waar ik me de laatste tijd zo aan erger is aan die lelijke reklames! Iedereen doet z'n best een mooi blog te maken en dan gooien ze er van die nare plaatjes op! BAH!!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ja ik schreef al eerder over de lijst en er waren meer bloggers die er last van hadden. Dan toch maar een keer gaan zitten en alles overzetten pfffff daar gaan de steekjes. Met de mail heb ik gelukkig geen last.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Heel herkenbaar allemaal. Ik heb me er maar bij neergelegd dat het zo nu en dan niet gaat zoals ik dat wil. Scheelt een heen stuk ergernis ;)

    lieve groet en een fijn weekend toegewenst,
    Betsy
    Wolatelier DiAn

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik heb er nog niets van gemerkt Elizabeth, wel heel verevelend als het niet werkt zoals het hoort.....
    fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  15. ik heb een gadget toegevoegd met recent comments in mijn zijbalk, zo kan ik altijd zien of er gereageerd is.
    Gr.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Het is dat ik niet anders kan, maar anders zou ik allang van blogger afgestapt zijn. De keren dat ik niet kan reageren zijn niet meer op 2 handen te tellen. Wijzigingen worden niet opgeslagen, reacties niet gepubliceerd. Grmpf...

    Ik heb trouwens ergens ingesteld dat de reacties op oudere berichten eerst gemodereerd moeten worden. Waar ik het heb ingesteld, weet ik niet meer, maar het werkt wel handig.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...