Busy Bessy Creatief

Totaal aantal pageviews

zondag 4 maart 2012

Nog lekker even weg...

De voorjaarsvakantie is weer voorbij..., het zit er weer op. Een week is kort en natuurlijk had ik nog wel meer willen doen....
Opeens bedacht ik zaterdagmorgen dat ik het toch nog wel leuk zou vinden om nog even weg te gaan...
Niet dat ik de hele week thuis heb gezeten, ik heb ook gewinkeld en ik ben bij vriendinnen koffie wezen drinken..., maar gewoon even samen met DH een stukje rijden, plaatsje aandoen, lekker bakkie koffie drinken op een terrasje en wat "rondslenteren"...

We hebben zaterdagmiddag een heerlijk ritje gemaakt over de dijk van Gorinchem richting Zaltbommel. Jammer dat het zonnetje er niet door kwam, maar het was toch erg mooi. Zaltbommel is een prachtig plaatsje aan de Waal.
De auto hebben we bij het water geparkeerd en als je dan richting centrum loopt, moet je door de Waterpoort:

Deze foto heb ik even van internet "geleend"...


Het centrum is niet groot, maar toch leuk om even door heen te lopen. Leuke oude geveltjes hier en daar...
En toen kwamen we bij Xenos...
"Geen hobbyspullen kopen" bedacht ik me nog net, toen ik een mandje pakte.... Het winkelmandje bleef ook leeg totdat ik bij de dienbladen kwam. Ik ben gek op die kleintje exemplaren, waar je net 2 kopjes op kunt zetten. En ja hoor..., hier stonden ze in wit, grijs en blauw...

Deze zijn nu van mij...

En toen kwam de serviesgoedafdeling... Wat een lief bloemetje op dat theepotje..., ah.., het kost bijna niks...
Als ik het niet gedaan had, had ik spijt gekregen. Ik ben al eens eerder van plan geweest om zoiets te kopen.. en heb het toen niet gedaan. Deze keer dus wel.., en dan ook maar meteen goed; 4 mokjes, een theepotje, een melkkannetje, een suikerpotje en nog een theepotje + kom voor één persoon...


Het is niets bijzonders qua servies, maar ik vind het toch zo leuk. Lekker romantisch... Ik houd ook best van roze, blauw vind ik ook heel mooi. Mijn mooie servies is blauw gebloemd op een ecru achtergrond...
Maar met dit ben ik net zo blij!


DH liep intussen een beetje te kijken van "moet dit nou?" ... Maar toen kwamen we bij de mokkenkast en was het zìjn beurt... En kijk nou eens, wat leuk....


Drie "senseo" mokken en drie wat grotere koffie- of chocolademokken. En ik vind ze nog leuk ook! Toen we er mee thuis kwamen hadden de jongens er geen moeite mee om te voorspellen wie wat had uitgezocht!

Na de Xenos hebben we lekker wat gedronken op een terrasje. En wie schetst onze verbazing toen we eerst een bekende motor zagen staan en toen twee bekende knullen, waarvan één onze oudste zoon en de ander zijn vriend....? We liepen naar hun tafeltje en vroegen "mogen wij hier even bij komen zitten?" Hahaha, had je die gezichten moeten zien! Dat is toch ook toevallig dat je nu uitgerekend naar de zelfde plaats gaat en ook nog op hetzelfde terras terecht komt!

15 opmerkingen:

  1. Wow, al buiten op het terras gezeten. Da's nog eens leuk!!
    Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk!! Ik heb je een mailtje gestuurd ....

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijk zo even er tussen uit hè, leuk om met je mee te lezen. Groetjes, Amarins

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lekker om zo een dagje erop uit te gaan en het is je ook nog gelukt om geen hobbyspullen te kopen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gezellig even naar een leuk stadje en een paar mooie aankopen.
    Fijne week, groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heerlijk zo'n ongedwongen uitje, wij doen het ook regelmatig: gewoon een stukje touren en zien waar we uit komen en wat we tegenkomen, uiteraard geen grote wegen nemen. Mooi dat jullie beiden wat hebben kunnen vinden . Ik stel mij voor hoe jullie koffietafel er uit gaat zien. Ook hier een heeeeel andere smaak dan mijn lief (we hebben al bedacht dat als we ooit samen gaan wonen, we een streep door de woonkamer trekken en ieder een helft krijgt, haha)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat leuk even een ander stadje,en mooie spulletjes ingeslagen.
    Groetjes ria.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. ja zaltbommel is een heel leuk stadje en voor ons een goede afwisseling met amsterdam, ik zie dat je bij het stadscafe zit,ja daar zit ik ook wel eens,als we een weekend bij mijn zus zijn, heerlijke bosche bollen hebben ze daar,nog bij de handwerkwinkel binnen geweest,leuk zo'n dagje en gezellige spulletjes gekocht veel plezier emee gr marloeskreatief

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een leuk lief servies meis!!!! Tuurlijk mogen de stoere mannenbekers er ook zijn, maar heeee ik ben een meisje en best wel gevoelig voor roze en bloempjes hihihihihi! Heerlijk toch zo'n geslaagd Xenos-bezoekje!!!!!

    Leuk zo'n spontaan uitjes.
    Die zijn meestal goud waard! Een lekkere vakantie om op terug te kijken dus!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een leuk dagje heb je gehad en een super lief serviesje, helemaal leuk
    gr linda

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Leuk servies en al heerlijk op een terrasje..., da's genieten.
    Groetjes Hanneke

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat bijzonder om elkaar daar tegen te komen! Gezellig, en al op het terras?! Geniet maar lekker van je serviesje, het ziet er superromantisch uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Dat is een prettig uitje geweest en leuk om op het uitgezochte terrasje een gedeelte van je gezin tegen te komen, Je serviesje is ook schattig, sta er regelmatig naar te kijken, maar niet nodig en geen ruimte om neer te zetten. Geniet van je nieuwe spulletjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Heerlijk om zo maar ergens naar toe te gaan... Doen wij ook graag. Je aankopen vind ik heel leuk. Lekker stoer en super romantisch... Verschil moet er zijn. Nu weer back to normal..aan het werk.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. dat klinkt als een heerlijke dag, ja...soms heb je dat gewoon even nodig. Leuke aankopen en wat toevallig dat je je zoon daar tegenkwam, dubbel leuk! Groetjes, Petra

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...