Busy Bessy Creatief

Totaal aantal pageviews

woensdag 28 maart 2012

Lapjes worden samengevoegd...

Omdat ik nu op de helft van mijn meebreideken zit, vind ik het leuk om te laten zien hoe de bovenste helft eruit ziet.
In de loop van de tijd heb ik al veel vragen daar over gehad. In de voorjaarsvakantie heb ik een heleboel blokken aan elkaar gezet en deze foto's gemaakt:



Later heb ik nog een aantal blokken toegevoegd - het zijn er nu 50 - en de banen aan elkaar vast gemaakt.
Ik slinger met naald en draad door de lussen van de ribbels heen, je ziet bijna niet dat ze aan elkaar gemaakt zijn.
Dit vond ik toch de mooiste manier van aan elkaar maken. Ik heb van alles uitgeprobeerd, maar dit beviel me het beste.


Vandaag heb ik de laatste randjes aan elkaar genaaid en de overtollige draadjes afgehecht. En toen nog maar even alles op de foto...


Over de bank gedrapeerd, maar nu kun je de bovenste rij blokken niet zien, want anders gleed de deken van de bank af....




Psssssssssst... Spooky ga van dat bed af!!


En nog even vanaf de andere kant....

Ik zag nu ook dat de deken precies goed van maat is. Aan beide zijkanten hangt het iets over en dat is precies wat ik wil!

Momenteel ben ik wat randen aan het uitproberen. Ik wil echt een gebreide rand en geen gehaakte, alleen puur breiwerk in deze deken! 

Die rand gaat nog een enorme karwei worden, dat besef ik al wel. En ik ga er ook binnenkort mee beginnen, anders wordt het op het eind een mega-klus. Het wordt een kantachtige rand die ik meteen aan het einde van iedere tweede naald vastbrei aan een steek van de deken. 
De rand komt er dus als het ware dwars op en ik brei korte naaldjes van een steek of 13 of 15, al naar gelang de randkeuze. 

Zodra ik er uit ben, gaan jullie hier meer van zien en lezen!

36 opmerkingen:

  1. Wat wordt dit prachtig, leuk dat je het nu laat zien, hebben we er een beeld bij hoe het gaat worden. Veel succes met je rand, want dit wordt nog een hele klus. Hij wordt super!
    Groetjes, Amarins

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat gaaf joh, ik vind hem nu al heel erg mooi, ben benieuwd hoe het dan met randje wordt.
    gr linda

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dit ziet er al heeeeel mooi uit. Het is een hele klus, maar dan heb je ook iets! Uniek, stijlvol, zelfgemaakt... er zijn nog wel meer superlatieven te bedenken.
    Die rand gaat ook nog een mega werk worden; dat maakt het wel helemaal af. Ben benieuwd....
    Groeten van Willemien.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oooh, ik vind het zo knap! Zoveel blokken breien en ze ook nog allemaal aan elkaar maken. Je deken wordt 10 bij 10 blokken neem ik aan. Dat zijn dus alleen al mega veel naadjes om de blokken aan elkaar te naaien. En dan die rand nog. Wow! Weet je nog hoe zat ik mijn deken was op het laatst? En dat waren maar 60 blokken.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. jeetje wat ziet dat er mooi uit zeg.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Elizabeth, leuk om te zien hoe het in elkaar komt.....maar nog een vraagje...Mijn blokken zijn niet allemaal precies even groot.....Moet ik ze dan opspannen? En hoe doe ik dat dan? Of denk je, gewoon aan elkaar naaien en dan trekt het wel bij? Hij wordt echt mooi! Groetjes, marga

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mijn lapjes zijn ook niet allemaal precies even groot. Ik probeer ze na het breien altijd wel in de juiste maat te trekken en ze liggen dan een nachtje tussen twee vochtige doekjes in. Als ze droog zijn, krullen ze minder om en zijn ze ook iets opgespannen. De rest trekt redelijk bij als je de blokken aan elkaar zet. Soms doe ik wel bewust een wat breder uitgevallen blok naast een blok dat wat intrekt, bv een kabelpatroontje...

      Verwijderen
    2. OK, dank je wel voor je antwoord.....wanneer ik aan de 50 lapjes ben (nu zo'n 26 geloof ik) ga ik dat zo maar doen.....moet voor een lits-jumaeux nog wel een hoop lapjes (12x10).......groetjes, Marga

      Verwijderen
  7. Elizabeth, die deken wordt geweldig. Leuk al die verschillende blokken en een creme kleur is altijd mooi.

    Groetjes, Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ooooooo, wat wordt hij mooi maar poeh wat een klus en dan ook nog de rand breien, ppfff, knap,hoor!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Jee, Elizabeth, nu besef ik pas wat een werk dit is en dan ben je nog op de helft! Maar wat wordt het mooi zeg! Als het af is moet je bed maar in de woonkamer, anders ziet niemand dit kunstwerk en dat is toch zonde! :p

    BeantwoordenVerwijderen
  10. zoiets is toch echt een uniek stuk! heel veel werk, maar het is zo mooi en je zal er echt nog heel erg van genieten!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een mega project en zo leuk met alle verschillende patronen en helemaal in het wit komt alles zo mooi uit.Een gebreide rand lijkt me heel erg mooi en dan is het ook echt af.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ooooohhhhh wat prachtig Elisabeth, ik vroeg mij altijd al af wat zou het toch worden al die mooi gebreide lapjes, het wordt super, dat vindt Spooky ook natuurlijk, zo leuk die kat.

    Liefs Jann

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik vind hem prachtig, wat een klus, maar je hebt eer van je werk.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Oh wat een beauty wordt het toch - is het eigenlijk al! Succes met kiezen welke rand erom moet komen!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ohhh wat is hij prachtig en zo mooi wit.....wat een werk maar echt schitterend!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Oh Elizabeth, zoooo mooi .....ik vind het een heel mooi geheel zo in het wit ...

    Liefs
    Marjo

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Elizabeth wat een prachtige deken, ik ben ook heel benieuwd naar de rand die je er om heen gaay maken


    groetjes Rita

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Prachtig, zowel de kleur als de patroontjes, een perfect plaatje.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Prachtig al die mooie motiefjes.En wit vind ik prachtig.
    Groetjs ria.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. die ziet er geweldig uit Elizabeth , je hebt ze zo mooi gelijk gekregen .
    dat lijkt me wel heel lastig om die rand gelijk vast te breien dan zeul je wel met een enorm werkstuk rond. Ik ben benieuwd hoe je dit aan gaat pakken.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wow, dat wordt echt al super!!! Mooi aan elkaar gemaakt trouwens. Ga je ook nog een mooie rand eromheen maken later?
    Groet!
    Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat geweldig mooi, veel werk maar dan heb je ook wat. Prachtig ook dat die ene ecrukleur zo'n mooi effect geeft door al die verschillende steken. @

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Zo.... wat leuk zeg, om dit alvast even te mogen zien.... Hij is echt prachtig!! Had een heleboel berichtjes van je gemist, zie ik..
    Nog even naar de volgende kijken,
    Groetjes Jacqueline

    BeantwoordenVerwijderen
  24. wat een omwijs gaaf deken zeg....hoeveel moeten het er uiteindelijk worden??
    brei je dit alleen of krijg je van andere ook blokken?? en van welk matriaal..hihi wat een vragen allemaal he.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. wat een mooie deken! ik zocht al tijden patronen om een deken te breien dus ik ben zo blij dat jij je blokken erop hebt gezet.
    Normaal vind ik via patronen breien te moeilijk, maar jou uitleg is zo duidelijk dat het mij eindelijk lukt. ik ben dus ook enthousiast mee begonnen met de deken breien en mijn tweede blok is bijna klaar dus ik heb nog wel ff te gaan maar alvast bedankt voor het delen !!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Hallo Elizabeth,

    Ik heb nu een deken van 40 lapjes (8x5).....is groot genoeg voor zo even op de bank....Ik ga er nu een stevige rand omheen breien. Hoop dat het lukt, want ik wil de hoeken in een soort verstek breien.....Gr. en ik blijf wel de blokjes volgen en uitprinten, want de patroontjes gebruik ik ook voor andere dingen. Zo maak ik nu een col met 1 van de laatste patroontjes Ajourruiten....Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat een leuk idee, om het deken op de bank te leggen... Kun je er zo maar even heerlijk onder kruipen!
      Er komt t.z.t. een beschrijving van de rand, maar dat wordt een ajourrand. Ik denk dat jij iets anders bedoelt. Maar ik ben wel heel benieuwd!
      Pft, ik bloos ervan dat je alle patroontjes uitprint...
      Je kol wil ik wel graag zien als ie af is, maar je gaat er vast en zeker nog wel over bloggen denk ik!

      Groetjes, Elizabeth

      Verwijderen
    2. Hoi Elizabeth,

      Ik wilde eerst ook iets met een ajourrand...(maar dat vond mijn wederhelft niks...terwijl hij normaal zich niet zo met breien bezig houdt...). Ik brei nu een rand in boordpatroon met plooitjes (uit de breibijbel nr. 014). Is wel lekker eenvoudig dus breit lekker weg bij de tv.
      De col is inmiddels klaar....maar ik blog niet....ik volg er verschillende maar heb geen tijd meer over om te bloggen (alhoewel het me best leuk lijkt...). Nou ben benieuwd naar blokje 74 en fijn weekend alvast! gr. Marga

      Verwijderen
  27. jeetje wat een mooie deken zeg............ maar nu als een speer mooie wol zoeken, de blokken bij mekaar halen en aan de gang. dank je voor het idee

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Hallo,

    Vorig jaar heeft hier het breivirus toegeslagen, en door omwegen kwam ik uit op jouw blog. Ik heb toen een paar lapjes gebreid maar had het al snel opgegeven...nu ben ik er echt aan begonnen, samen met Marianne, mijn echtgenote, ik vind het een schitterend idee en leer enorm veel bij en blij dat ik brei.
    groetjes uit Grimbergen,
    Gerrit

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Wat een prachtige motieven en wat wordt de sprei mooi!!! Ik ga dit zeker ook een keer breien... vind hem zó mooi, dankjewel dat je dit met ons deelt!!!!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...