Busy Bessy Creatief

Totaal aantal pageviews

woensdag 21 maart 2012

Granny squares in 't wit...

Ergens vorig jaar kreeg ik een keer een mail van iemand die graag hulp wilde bij het haken van een Engelstalig patroon van een granny square. Ik kreeg de beschrijving en ben het vierkantje eerst maar eens gaan haken van een oud restje witte hema-katoen.



Voor de dame in kwestie bekeek ik haar vertaling van het patroon en omdat ze op dat moment nog weinig haakervaring had, mailden we een aantal keren over enkele details. Dat maakte dat ik nog een paar vierkantjes haakte, omdat ik dan al hakend een verduidelijkingsfoto kon maken.



Een paar weken geleden vond ik het stapeltje squares weer in de kast en toen dacht ik "daar ga ik verder mee.."
Origineel waren de squares bedoeld voor een schoudertas. Maar ik bleek niet genoeg katoen te hebben. Ik was in de veronderstelling nog zo'n bol hema-katoen te hebben, maar dat was veel dikker. O, wat kun je dan toch balen!
Maar ik vond nog iets van dezelfde dikte waarmee ik het aandurfde om de laatste square af te maken en ze aan elkaar te zetten. Ik wil ook nog een randje er om heen haken, zodat het als dienblad-kleedje kan fungeren. Meer voor de show dan voor de practice ...


Vandaag ben ik begonnen met de squares aan elkaar te zetten. Ik doe dat het liefst met naald en draad, en steek dan heen en weer..



Ik heb totaal 12 vierkantjes, m'n kleedje wordt dus 3 bij 4...
Als het kleedje helemaal af is, zal ik er nog een keertje over bloggen. En dan geef ik er ook meteen de beschrijving van het vierkantje bij in het nederlands en die van de rand!

15 opmerkingen:

  1. Dat wordt vast een mooi kleedje, al zal het inderdaad niet erg praktisch zijn. Alhoewel...als je dienblad niet zo mooi (meer) is, heeft het toch een goed doel te dienen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het ziet er nu al schitterend uit
    gr linda

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Eigenlijk best mooi, witte grannies, alhoewel ik meer van de kleur ben toch iets om over na te denken....

    BeantwoordenVerwijderen
  4. mooi die witte grannies, en dank je wel voor het bloggen van de uitleg

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie vierkantjes! Even opgezocht.. de Willow-square. Ik heb hem al in mijn verzameling op mijn knutsel-dekentje blog.
    Zal vast een mooi dienblad-kleedje worden!
    Groetjes Jacqueline

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat grappig dat je dat meteen zag! Ik kwam vanmiddag in het boek van Jan Eaton de Willow square tegen, in twee kleuren, en toen dacht ik "het lijkt 'em wel..."

      Verwijderen
  6. Wat m'n mooi kleedje gaat dat worden. Ik vind de squares helemaal leuk. Het lijken karisma squares, maar het zijn het niet niet. Zo in het wit uitgevoerd vind ik ze trouwens wel erg mooi. Moet je nagaan wat eenvoud soms kan doen...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi zeg, zo in het wit! Ik vind het patroon ook erg lief, zelfs in 1 kleur komt het prachtig uit! Zo zie je maar weer hoe iets moois zomaar spontaan kan ontstaan!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooi, lekker zomers ook. Squares aan elkaar naaien. Oooooh, wat heb ik daar weinig geduld voor, ik doe het het liefst op de manier van Lucy: as you go. Echt zalig ;-)
    Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooi,heel mooi...zelfs zonder kleuren vind het mooi....

    Liefs
    Marjo

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ontzettend mooi! Heel stijlvol, zo in het wit!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. oohh prachtig! juist doordat het helemaal wit is...echt heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Het is zo mooi dat witte haakwerk, het staat zo schoon ;o)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mooi hoor, zo alleen wit, sjiek vind ik.
    En het past overal bij, ook wel handig.
    groetjes Hanneke

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ontzettend mooi! Jouw hartje van de bloggersdag vind ik ook zo mooi! Het heeft gewoon iets 'blijvends' weet niet, puur misschien ook wel!
    fijn weekend!
    liefs, Nancy

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...