Busy Bessy Creatief

Totaal aantal pageviews

zaterdag 3 maart 2012

Echt Kringloop en ècht Hema...!

Voor mijn borduurwerkje zocht ik een mooi vierkant doosje. Het doosje wat ik hier voor in gedachten had, bleek toch niet mooi erbij te passen. Daarom maar eens de Kringloop binnen gelopen.
Er was één doosje dat in aanmerking zou kunnen komen, maar dat was al helemaal gestoffeerd. Ik had dan alles los moeten trekken en eigenlijk vond ik het een vies gevalletje (hahaha).
Wel kwam ik wat andere spulletjes tegen die ik de moeite waard vond:


Een hartstikke nieuwe ongelezen Libelle Balance, een lijstje voor 1 euro... en zie je die bamboe handvatten?
Ook voor een 1 euro ... , in de handwerkwinkel betaal je er behoorlijk voor. En deze zien er nog helemaal gaaf uit. Ja......, ik zie al weer een tas voor me...!
En dat alles heb ik in een mandje gestoken, ik ben gek op die dingen. Eerst even onder de lauwe kraan gehouden, al het stof en vuil eraf (stinken...!), maar nu heb ik een leuk mandje om m'n kleine werkjes in te doen en onder de salontafel te zetten...


Maar..., nu had ik nog steeds geen geschikt doosje. Misschien eens even bij de Hema kijken. En waar liep ik tegen aan? Een setje met kartonnen doosjes op zelf te beplakken en op te leuken...
En ja hoor..., er hing nog veel meer bij..., en natuurlijk kwam ik in de verleiding...


Links onderaan de vierkantje doosjes, waarvan ik de grootste nodig heb voor het borduurwerkje. Nog 6 andere kleine doosjes om te scrappen (leuk als cadeautje), een blok dessinpapier, stofjes A4 formaat in dezelfde dessins, lint erbij, plaklint en kleefletters. Alles bij elkaar ruim 13 euro..  Vond ik niet duur!


Jullie gaan nog zien wat ik er van ga maken... 
Bedenk me opeens dat ik ook nog foto's van de opgeruimde zolder had beloofd.... (oeps, ben ik nog niet helemaal mee klaar), maar ook die komen er t.z.t. aan!


22 opmerkingen:

  1. Dat is een mooie vondst bij de kringloop. En die Hema, ik word er ook door in verleiding gebracht, allemaal van die leuke hebbe- knutseldingetjes en dan ook nog in lieve kleurtjes.
    Benieuwd wat je gaat maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk je aankopen, altijd weer genieten! Wat een geluk trouwens met een dergelijke kringloop.......... de kringloop hier weet inmiddels van stevige prijzen. Soms scheelt het weinig tot niets met nieuw uit de winkel, zo jammer!!! Maakt het naar de kringloop gaan steeds minder leuk. Crea-dingen zie je hier al zelden of nooit voorbij komen,of het is erg duur (bijv. €1 voor 5 heel eenvoudige knoopjes, stofje 1 bij 1 voor €2, breipennen €2 voor 2nld) ook weer er jammer! En ik zie dat ze hier dingen uit elkaar trekken en gescheiden te koop aanbieden, incompleet dus. Zie je iets dan denk je "wat jammer, niet compleet en zo niet te gebruiken" kom je even later of zelfs een paar weken later in een ander deel vd winkel het ontbrekende onderdeel tegen, ook incompleet dus en ook los niet te gebruiken (het eerste onderdeel is dan inmiddels onvindbaar).
    Heb ze er wel eens op aangesproken maar dan zeggen ze dat dat te maken heeft wie er op dat moment de sortering heeft gedaan. Hier wordt, maar dat zal overal zo zijn ook door personeel eerst gekeken wat ze willen hebben en er uit gehaald. Voor mij is het leuke vd kringloop bezoeken er een beetje af, ik snuffel tegenwoordig net zo lief op bijv marktplaats.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuke buit meis! Goed geslaagd, helemaal heerlijk! Dat worden weer veel mooie freubelwerkjes!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtige vondsten, Elizabeth. Ik ben benieuwd wat je er allemaal van zult maken. Fijne vakantie gehad? Uitgerust en weer opgeladen? :-)
    Groeten,
    Jeanet

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk, je vondsten, het scheelt inderdaad enorm per kringloopwinkel welke prijzen er gehanteerd worden! Ik kocht van de week een leren bankje, echt een supermooi ding, precies wat ik al heel lang zocht, maar dat was toch echt niet goedkoop... terwijl in een andere ik gisteren drie geweldige boeken vond voor 3,90 (o.a.een boek voor 2 euro, dat bij de 2e hands boekenwinkel voor 18 stond ;) leuk he!) Die doosjes zijn perfect, echt Hema?? Geniet ervan!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuke vondsten inderdaad! Ik probeer altijd knopen te scoren bij de kringloop, want op de markt en in de handwerkwinkel zijn ze vaan €1 per stuk! En ja... de Hema ROCKS... ik zou er gewoon aandelen in moeten hebben ;-)
    Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. wil je geloven dat ik van de week dezelfde lapjes en lintjes heb gekocht bij de Hema.. ook hier was de verleiding te groot. ;-)
    leuke spulletjes heb je bij de kringloop gekocht. ik heb ook een zwak voor rieten mandjes. ben benieuwd wat je ervan gaat maken

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuke aankopen heb je gedaan, dat wordt weer lekker knutselen.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dat mandje met een vrolijk stofje voeren is ook erg leuk, eventueel met opbergvakjes van een contrasterend stofje...leuk! (bedenken is altijd makkelijker dan uitvoeren, laat je niet gek maken) ;-)
    Ze hebben bij jou thuis geen kind aan je het weekend, hihi. Veel plezier!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. je hebt goeie aankopen gedaan Elizabeth, leuk hé dat gesnuister
    tussen al die spulletjes..

    groetjes Ida

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Super zeg vooral die handvatten en dat lijstje, geweldige vangst, hoor! En ik ben ook Hema-fan, kom zelden met lege handen naar buiten,hi,hi!Fijn weekend en lekkere vakantie gehad???

    BeantwoordenVerwijderen
  12. gezellig mandje !
    En ja de Hema.... daar was ik ook al geweest haha, wat een leuks hè !

    BeantwoordenVerwijderen
  13. De stofjes en knutseldingetjes gaan gelukkig aan me voorbij maar voor manden heb ik een zwak.Tassen ook, ze zijn zo mooi gevlochten en leuke kleuren en patronen en moet dus altijd kijken. groetjes Roos.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ja leuk hoor die kringloop-loopjes.. je hebt weer goed gescoord.
    En die Hema dingen, ze zijn daar goed bezig.. alles op elkaar afgestemd zodat je wel vanalles móet meenemen. Zeker als het ook nog eens betaalbaar is. ik ben benieuwd wat voor moois het wordt. groetjes Elizabeth.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik val helemaal voor dat rieten mandje.. Wat leuk! Ik ga eigenlijk nooit naar de kringloop; bang dat ik in verleiding kom. Dit huis mag alleen maar UIT en niet meer IN. Moet nodig van alles naar de kringloop brengen of laten halen..... Mijn dochters zijn wel echte kringloop liefhebbers.
    Groeten van Willemien.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wow, wat heb je weer leuke inkopen gedaan. Je kringloopvondsten zijn geweldig. Mandjes hebben altijd aantrekkingskracht op mij, doosjes ook trouwens. En handwerkboeken zijn ook niet veilig, haha!
    Heerlijk om zo wat koopjes te scoren. Veel plezier ermee.

    Lieve groet,
    Betsy
    Wolatelier DiAn

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Kijk aan! jij verveelt je voorlopig niet! Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Lekker inkopen gedaan!! Ben benieuwd naar je borduurwerkje, waarvoor je het doosje nodig had.. Zal wel weer mooi worden..
    Groetjes Jacqueline

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Mooie aankopen. Leuke mand. Ik kan ook moeilijk met niks bij de kringloop vandaan komen. Die spulletjes van de Hema zijn ook leuk, had ik daar nog niet gezien.
    Fijn weekend, groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Op naar de Hema, want ik vind die doosjes geweldig..
    Gaan we beplakken met vintage plaatjes ofzo..
    Fijn weekend , groetjes hanneke

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Mooie spulletjes van de kringloop.
    En leuke doosjes en mooie lintjes.
    Ben benieuwd naar je borduurwerkje.
    Groetjes ria.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. ja die spulletjes hebben ze hier ook bij de Hema! leuk he!! en je mandje is super

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...