Busy Bessy Creatief

Totaal aantal pageviews

zondag 3 juli 2011

Meebreideken blok 16: Tegeltjes


Zoals je kunt zien op de foto, heb ik onderaan het blokje slechts 2 ribbeltjes... Als ik het blokje nog een keer brei, wil ik ook daar 3 ribbeltjes boven elkaar hebben omdat alle tegeltjes op die manier omlijst zijn.
Daarom en tip; begin eenmalig na de beginribbeltoeren met toer 11 en 12, en ga dan verder met 1 t/m 12...

detail tegeltjesblok...
Blok 16: Tegeltjes

Opzette 46 steken met naald nr.3 en brei 4 naalden ribbelsteek.
Aan de achterkant van het werk brei je vervolgens:
è 2 rb.st, 4 av, 6 r, 8 av, 6 r, 8 av, 6 r, 4 av, 2 rb.st
Dan volg je de beschrijving hieronder van het tegeltjesmotief.
De oneven toeren brei je aan de voorkant van je werk, de even toeren aan de achterkant.

Tegeltjesmotief:
Toer 1 : 2 rb.st, ( 4 r – 6 av – 4 r) 3x breien achter elkaar, eindig met 2 rb.st
Toer 2 : 2 rb.st, 42 av, 2 rb.st
Toer 3 : als toer 1
Toer 4 : 2 rb.st, ( 3av- 1 r- 6 av- 1r- 3 av) 3x breien achter elkaar, eindig met 2 rb.st
Toer 5 : 2 rb.st, ( 2r – 1 av- 8r- 1 av- 2 r) 3x breien achter elkaar, eindig met 2 rb.st
Toer 6 : 2 rb.st, ( 1av- 1 r – 10 av – 1 r- 1 av) 3x breien, eindig met 2 rb.st.
Toer 7 : 2 rb.st, (1 av- 12 r- 1 av) 3x breien, eindig met 2 rb.st
Toer 8 : als toer 6
Toer 9 : als toer 5
Toer 10 : als toer 4
Toer 11: als toer 1
Toer 12 : als toer 2

Herhaal deze 12 toeren zo vaak als nodig om totaal 19 cm lengte te krijgen.
Brei daarna nog 5 naalden ribbelsteek, waarbij je in de laatste naald alle steken afkant.

Mocht je fouten tegen komen in de beschrijving, wil je het dan misschien laten weten?
Alvast bedankt, en veel breiplezier!


4 opmerkingen:

  1. Dat is weer een hele mooie Elizabeth, Ik ben nu met blok 11 bezig, die moeilijke.. maar die moet ik wel in alle rust breien en mijn concentratie er goed bij houden, want een foutje is zo gemaakt en uithalen is ook niet handig met al die overhalingen.. maar het is zeker wel een uitdaging, Mijn moeder heeft er inmiddels ook al 4 af ...haha ze gaat als een speer, het is dat haar bolletje op is anders had ze er wel meer gedaan.
    fijne zondag en weer bedankt voor het patroontje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi blok Elizabeth , heel grappig motiefje zo met die ribbels en tricot steekjes. fijne zondag en een hele fijne vakantietijd toegewenst.
    ♥ Marjolein

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ook deze is weer prachtig! :D ik ga eerst even alle blogs bij lezen na mijn vakantie, de vakantie was etc weg werken, fotos online zetten, blogs schrijven én dan pas heb ik tijd om weer crea bezig te zijn :( maar dit blokje staat hoog op mijn lijstje!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo, ook ik ben met de deken begonnen, ik brei de blokken aan elkaar als stroken, aan drie stroken zijn de tussen banen al gebreid. Nu verder met rij vier en blok nr 16.
    TB

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...