Busy Bessy Creatief

Totaal aantal pageviews

zaterdag 26 maart 2011

Buideltasje met bloemetjes om te haken

Toen ik de lade ging opruimen van onze werkbank in de garage kwam ik het buideltasje met snoepjes tegen voor de hond. We hebben zelf geen hond, maar wel eens een hond van kennissen voor een dagje.
Zoiets moet natuurlijk ook te haken zijn, dacht ik. En omdat enige ordening in mijn 'handtas' wel noodzakelijk blijkt te zijn, sinds mijn oudste zoon telkens loopt te mopperen als hij mijn autosleutels weer eens niet kan vinden in mijn tas, leek het me een goed idee om een stevig sleutelbuideltasje te maken!


Buideltasje

1)      Haak 6 lossen en sluit met hv. tot een ring
2)     Maak in elke l. nu 2 vasten (= 12 v)
3)     Herhaal toer 2 ( =24 v)
4)     Haak om en om 1 v. en 2 v. in elke v. van de vorige toer (=36 v)
5)     Haak nu afwisselend in elke vaste:* 1 v – 1 v – 2 v, herhaal vanaf * (=48 v)
Toer 6 en verder: haak nu verder in vasten en maak in iedere v. een nieuwe v. Er komen dus geen steken meer bij en het rondje gaat bol staan. Wissel af en toe van kleur als je dit leuk vindt. Na 9 cm vanaf het beginrondje haak je een toer stokjes, om later een koordje door te kunnen rijgen.  Haar nog een laatste toer v. Als je het leuk vindt kun je nog een picootjesrand maken, door bv 1 v – 3 l. – 1 v – 3 l. steeds af te wisselen.
Haak een koordje van 50 cm met lossen en haal dit met een klein veiligheidspeldje tussen de stokje door.

Bloemetjes
Op dit buideltasje zitten twee identieke bloemetje die door het kleurverschil toch weer anders aan doen. Het bloemetje vond ik op het blog van huisje9, zie http://huisje9.blogspot.com/2010/08/allemaal-bloempjes.html  Je vindt hier een uitstekende beschrijving om ze te maken!

2 opmerkingen:

  1. zeer mooie intersante blog heb je, doe zo voort.

    Ik volg je blog ;)

    Mvg Sarah

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Erg leuk,wat zijn de maten van dit tasje?
    zou het willen maken voor een vriendin van mij, zij heeft pas haar kat verloren en wil graag zijn As hierin bewaren.
    MVG Nathalie

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...